Jägarexamen fixad!!

Idag söndag den 8 juli 2007, klockan 19.00 (cirka) avslutade jag min jägarexamens utbildning. Efter att ha skjutit sedan kl 14.00 har vi tillslut fått vårt jägarbevis i handen. Ni ska bara veta vilken otrolig lättnad det är.... oj oj oj . Ett fruktansvärt stort, enormt GRATTIS till er andra som också klarade skjutproven idag!!!!! Gud vad vi var bra!!
Är så otroligt fruktansvärt mallig så det anar ni inte. Smilet räcker inte till mellan öronen :D

Nu är det bara att ordna jakträtt o bössor o ut o jaga!
Kulvapen är redan fixat, för det lovd farsgubben att man skulle få ett som han hade om jag klarade dessa prov, hehe ringde till honom nu ikväll efter detta och han skulle hålla sitt löfte ;)
Sedan är det bara jakträtten, men Magnus har ju småviltet i Ede så man kan ju i alla fall följa med där hehe.
Skönt som fasen är det i alla fall.
image11


Nu är klockan 22.57.
 Vi har precis kommit ut ur duschen ätit en bit mat (för det hann man inte direkt idag) och hämtat mor min hos Jenny och Tom. Vi har även haft besök av Bengt och Gittan som varit här och grattat Magnus i förskott. Han fyller ju år i morgon. Så där blev det ett litet koffeinintag :)
 Så nu sitter man bara och suger i sig av segerns sötma  (hehe nädå är bara så övermallig så det finns inte...) Vi sitter o kollar lite på tv, samtidigt som vi planerar lite inför morgondagen.
Jag  o Magnus ska åka iväg med två kompisar o deras dotter på en husvagnstrip till Sörbygden i 2 dagar.
Ska bli skönt o komma iväg lite o fiska o bada. Man kanske kommer att ta årets första sommardopp. Har inte kommit så långt att jag gjort det än :)
Jag har doppat mig i vår pool 1 gång men det gills inte. Nu ska det ske på riktigt!  Så det så!
Nu är det bara packningen kvar att göra fast det känns inte som om jag orkar det nu...Får ta o kolla upp det i morgon. Man behöver ju bara lite klädombyten, fiskeredskap och badkläder :) Det viktigaste förutom maten men sedan klarar man sig kanon :)
Ska väl återkomma med lite bilder på vår resetrip på torsdag då vi kommer hem eller omd et blr onsdag.
Planeringen lutar åt att vi kommer att komma hem på onsdag och vi åker tills stan på torsdag. Ska då fixa lite saker till akvariumet (som verkligen behöver rengöras *suck) och sedan ett kort att sätta på jägarexamensbeviset. Så det blir helt fullgjort o klart :) Men man får se hur långt planeringen håller.

Nu ska jag i alla fall göra mig klar för att sova!

image12

Vad tycker ni?
Postat av: Caroline

VA!!! Har du inte doppat dig i någon sjö ÄN?? =)
FYY på dig!!!(...Jag gjorde det EN gång, i början av Juni. Trevlig semester!! Kram gumman!

2007-07-09 @ 02:05:09
URL: http://carolinehulinder.blogg.se
Postat av: Svärmor

Jättegrattis till jägarexamen det gjorde du bra.
Ha det mysigt i Sörbygden nu och koppla av. Kram svärmor.

2007-07-09 @ 08:07:38

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0