Jodå...

image9
 
Just nu siiter jag i soffan i vardagsrummet o lyssnar på musik både från cd-skiva o Magnus, han spelar till skivan hehe, låter väldigt bra kan jag säga :)

   Annars så känns det nu så oerhört lättat på alla sätt o vis. Igår var sista arbetsdagen innan semestern som jag har nu i 3 veckor!! :D Sedan var vi även och sköt på trapbanan igår.
Magnus följde med mig o guidade lite ;)
Jag lånade Bengts bössa här i veckan så jag hade lite tid på mig att modifiera den så den skulle passa mig, men eftersom jag har jobbat över hela veckan så har jag inte haft tillfälle till det.
Men igår åkte vi iväg ändå o sköt med bössan som den var....
Det gick hur bra som helst :) Är så himla glad o nöjd.
Vi gjorde 3 st låtsas uppskjutningar alltså 3 omgångar då jag sköt 6 duvor....Första gången träffade jag 3 av 6 (Godkänt är 4 av 6), andra gången klarade jag mig med 4 av 6, sista gången 3 av 6...
himla nära att fixa 3 "serier" på rad ....
Detta låter kanske inte så spektakulärt men det tål att tilläggas att jag gjorde "proven" helt godkänt, jag hade alltså inte bössan mot axeln vis uppskjutet utan jag hade den vid höften som utgångsläge, som man ska ha på riktiga provet....Jag har aldrig tidigare skjutit på det viset så fatta att jag var glad att träffa så pass bra ändå utan att har gjort det förut, det är som jag sagt tidigare bössan gör allt.
Passar inte bössan skytten så går det heller inge bra. Kändes skönt o få bevisa det för Magnus med. Han sköt också med Bengts bössa o träffade färre duvor än mig :D Han som annars skjuter 8 av 10 minst med sin egen bössa ´hehehehe kände mig väligt stolt då kan jag säga.
Nä nu har jag skrytit av mig lite där :D
Jag ska även iväg o skjuta nu idag en timme eller så, så man får se hur det går...Har lite känning i axeln men det skjuter man bort :) Sen är det bara att hålla lugnet o tummarna inför morgondagens prov....

Jo men visst....har även börjat städa lite hemma idag, satte igång för en timme sedan,
ska väl fli upp lite så man kan befinna sig inomhus i alla fall :)
Sedan ska vi som sagt skjuta o efter det så ska vi till Ann-Charlotte o Fredrik och äta. Det var meningen med suströmming men med tanke på det regniga vädret så blev matsedeln ändrad till något annat....Lite segt o äta surströmmingen inne hehe.....fin lukt.

Nä ska väl fortsätta att städa på lite. Hoppas er dag blir en toppen dag för er :)

Kram på er alla från mig!!

image10

Vad tycker ni?
Postat av: Svärmor

Kan bara säga att jag håller tummarna imorgon och kommer och fikar i morgonkväll

2007-07-07 @ 19:18:16

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0