1 vecka 3 dagar kvar :D

Yes nu är den inte långt borta....den efterlängtade semestern!! Känns helt underbart kan jag lugnt säga. Lite jobbigt då man inte har haft en riktig semester sedan man hade sommarlov i skolan.

I o för sig så har man ju haft jobb, men inte mer än 1 år i stöten på samma ställe, så man har liksom inte fått ihop de semesterdagarna dom krävs för en riktig semester. Man har bara haft 2 veckor obetalt eller 8 dagar betald semester o på den tiden hinner man knappt varva ner från jobbet. Nu i år blir det i alla fall 3 veckors ledighet....2 av dom blir obetalda men det är det värt, med den feta lönen man har idag så har man råd o vara ledig :D Hehe!!


Annars så är det bara bra här. Det är snart semester, man har ett jobb man trivs på, det är hyffsat ordning hemma o tån har börjat läka så man snart kan spela tennis igen. Så nu ligger man i en bra fas i livet......Känns faktiskt bra.
Lite annat kan man säga om moster...
För ca 2 månader sedan fick hon reda på att hon har cancer. Nu har vi fått reda på att tumören inte går att operera bort, den sitter fast i ryggraden, den har spridit sig till levern, hon har upp på allt detta också fått veta att hon har KOL och ev lunginflammation. Kan man hitta en person med mer otur?!
Skulle inte tro det. Så nu är det bra att man liger i en bra fas så man orkar ta sig igenom detta. Det är inte många av oss i släkten som tror hon klarar sig till jul.....Känns lite förjävligt kan jag lova men vad säger man....livet har sin väg banad för oss! Nu gäller det att bita ihop o trösta morsan som inte håller ihop lika mycket...Men optimist som man är så måste man hålla skenet uppe!
It isn´t over until the fat lady sings! Säger dom inte så?

Jaja nu har man fått tömt sina tankar lite...Känns bra att ha hittat denna sida till att göra det faktiskt. Man är väldigt dålig på att skriva pappersdagbok så då är det bra med dator :)

Nu ska jag gå o titta lite på tv innan sängdags, min sambo sitter o trummar bredvid mig, för nu har jag suttit för länge vid datorn...Karlar! :) Älskar dig vännen!

En riktigt stor bamse kram till alla mina vänner där ute, o till er andra med. Generös som jag är ;)

image6

Vad tycker ni?
Postat av: sofie

Roligt att du skaffat blogg, synd att du inte hittat min än... Ha det!=)

2007-06-27 @ 01:13:48
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Anonym

Fy vad hemskt för din moster!! Och er andra också så klart!! Canser är en sån hemsk sjukdom! Min faster dog i canser i höstas.... Så jag förstår er... Men du; Ovan molnen skiner alltid solen!! =)
Take care! Kramar från mig! Vi ses på torsdag!

2007-06-27 @ 07:59:03
Postat av: Svärmor

Ok jag tar väl ciggen då!

2007-07-02 @ 20:39:42

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0