Västerås eller inte......

Okej...paniken börjar att infinna sig...Inte ännu men väldigt snart är jag rädd...
Just nu ligger jag bara på "Fruktansvärt less" stadiet...Uscha!
Det har varit planerat nu ett tag att jag ska åka till Västerås i morgon efter jobbet o hälsa på min barndomspolare, min lillgumma Hetta.
Förutom den lilla svängen vi träffades i fjolsommar i all hast, så har vi inte träfats o pratat sedan vi gick ur 9:an.
Nu är man ju inte så väldans gammal så det är 20 år sedan men i alla fall 7 år sedan är det... :)
Så denna helg har man riktigt sett fram emot. Me vad händer då?
Den smarta o ordningsfulla delen av hjärnan börjar sakta att aktivera sig o man får för sig att man ska fixa i ordning bilen innan man åker. Den har nu, i säkert 5 månader, wobblat o hållit på o varit riktigt jobbig att köra.
Vi beslutade du i tisdags att lämna den till en kompis som skulle fixa detta.
Mmm...I dag kom Tom (syrrans karl) o hämtade vår bil o lämnade in den på lagningen eftersom de delar vi behövde byta kom idag.
Så långt allt väl...
Men sedan vid 17 tiden ringer min sambo o meddelar att bilen inte kommer att bli klar idag utan troligtvis imorgon...TROLIGTVIS I MORGON!

Där kom man till "Fruktansvärt Less" stadiet.

Hur gör djur.....vad göra nu?
Hur skulle jag komma på jobbet i morgon...o framförallt:
Hur i hela öknens hetta ska jag kunna ta mig 40 mil till Västerås utan bil?
En intressant frågestälning......Något jag ännu inte riktigt fått svar på.
I o för sig så har det löst sig med hur jag kommer till jobbet i alla fall.
En kompis ställer upp för mig, som vanligt! Stora kramar till dig Ann-Charlotte! Du finns o behövs!
Nu återstår bara det enkla problemet med lånandet av bil ner till Västerås...mm....känns tungt.
Men Magnus sa att bilen kanske skulle bli klar i morgon eftersom han fick de delar som fattades då...Nu gäller det bara att hålla alla tummar man har...
I värsta fall får man smöra in sig hos chefen o låna firma bussen :D
Jag säger som Magnus alltid säger: Det ordnar sig! Absolut!


Nu är det bara 1 vecka kvar till semestern i alla fall!
Ska bli underbart att få vara ledig ett tag o bara rå om sig.
Behöver det nu känns det som.....
Det har varit lite mycket nu på sista tiden med moster o mamma o jobbet o allt...
Jobbet blir ju lugnare efter semestern för då har jag gjort klart katalogen (hoppas!) o då är det inte fullt så stressigt längre. Lite jobbigt då det är sån panik att chefen kommer varje dag o frågar hur långt man hunnit.
Man blir lite smått stressad då :)

Annars så har jag varit på jägarexamensträff ikväll. Alltid lika roligt tycker jag. Roligt ämne man lär sig om men även gruppen är rolig. Känns som att alla kan prata o ha skoj med alla o så ska det vara!
Då lär man sig mest! O det är alltid skoj o lära känna andra personer!
Det kommer nog inte att bli några problem för oss med provet på söndag i alla fall!
Positivt tänkande kommer långt, brukar jag intala mig :D

Nä nu ska jag packa klart o gå o lägga mig. Så man får sin skönhetssömn ;)

Puss o Kram o Nyp i stjärten till er ALLA!
Lugn det kan bli värre

Vad tycker ni?
Postat av: sofie

Hahahha, vilken rolig bild!

2007-06-29 @ 00:34:22
URL: http://sgradin.blogg.se

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0