Äntligen tysklandsresan

Nu äntligen efter flera......långa...... .minuters arbete har jag äntligen fått upp bilderna från tysklands resan :)
Först kommer bilderna sedan kommer förklaringen efteråt, blir liksom bäst så ;)
1.     2.     3.    
4.     5.        6.    
7.     8.     9. 
10 11.  12. 
13.  14. 15. 
16.  17.  18.

19.  20.  21. 
22.  23.  24. 
25.  26.


27.Ovanför stockholm 30min kvar

Okej det var bilderna nu kommer förklaringarna till varje bild.
Först ett intro:
Onsdagen den 12 september, kl 16.30, klev jag och Daniel på Germanwings flight på Arlanda. Vi skulle då åka till Airport Köln/Bonn Tyskland. Det var lite tajt med tiden när vi kom fram till arlanda. Sista incheckningen på flyget var 16.00 en halvtimme före start. Vi kom dit 15.30. Kan hända att man tycker att 30 min är lugnt o hinna till incheckningen på...mmm...om man varit på rätt sida om Arlanda så! Daniel bommade lite på vår avklivningsplats från bussen så vi hamnade på helt fel plats än där vår gate låg, vilket ledde till att vi fick springa 1 km (!!!!!) till vår gate, vi kom fram till den 15.55....Tajt men vi hann ;)

Efter att klivit ombord planet, skrattat lite i starten (killade i magen tihi) och tillslut landat i Tyskland 18.30, tog vi en taxi för att säkrast hitta till vårt hotell inne i Köln.

1. Här har vi änligen kommit fram till vårt hotell. Detta är rummet där vi bodde.

2. Väldigt fina rum, badrummet helt i kakel och inkaklat badkar :D

3. Detta är utsikten från vår balkong på hotellet. Det är tågstationen man ser rätt fram.

4. Här är alldeles nedanför vår balkong. Bakgården bakom en pub som låg längst ner vid vårt hotell.

5. Detta är hotellet. Det ljusa huset. Där portarna är igen låg puben, dörren till höger var ingången till hotellet.

6. Tågbron över floden Rehn, där vi gick över  till Kölnmässan. Den låg en liten bit bort. Här jag står o knäpper kortet ligger ca 500m rakt nedanför hotellet. Floden Rehn är framför mig.

7. På väg upp på tågbron stannade vi och knäppte ett kort på ståtliga Domkyrkan (Der Dom) Apstor kyrka som syndes hela vägen till flygplatsen ta mig tusan. Riktigt mäktig byggnad!

8. Ett musikhus där conserer håller till. Skojjigt hus.

9. Här har vi precis kommit upp på tågbron. Floden Rhen.

10. Tågbron, i bakgrunden Domkyrkan.

11. Ett fint konstverk (hehe) på bron över Rhen. (Liknar en av figurerna i den animerade filmen Robotar :)

12. Ingången till Koelnmesse. Hittade igen den efter en halvtimmes promenad ....

13. Nice skylt vid entrén.

14. Entrén innan vi kom in. Väääldigt stor detta är till höger när jag står vänd mot ingången.

15. Detta är till vänster. Enorm, finns även utrymme bakom mig som ajg inte knäppte på...

16.  När vi väl kom in på mässan upptäckte vi ganska snart att vi hade hamnat på lite fel mässa. Den 2 hjuliga mässa vi hade planerat in trodde vi skulle innehålla mopeder och motorcyklar, men ack så vi bedrog oss. Det var bara cyklar. Helt vanliga cyklar.......

17. Återigen cyklar. Vi blev lite less då vi upptäckte att vi hamna på fel mässa men vi gjorde det bästa av situationen och gav oss ut att leta efter leverantörer ändå hehe...
Men efter att säkert 10 personer hade sagt åt oss att vi antagligen var på fel mässa och vi hade sprungit igenom hela stället ett antal gånger så beslöt vi oss för att ge upp. Vi var där 8 timmar i alla fall :)

18. Tågbron på väg till hotellet igen. Den var rätt lång.

19. En fin bild. Var ju tvungen att bevisa att jag hade varit i tyskland. Cést moi på balkongen.

20. På kvällarna tittade vi på tv. Allt var dubbat till tyska kan jag meddela. Oj oj oj vad kul vi hade åt det. Vi kom även på att det måste vara en anledning till att tyskarna är så dålig på engelska för det var ingen vi pratade med som kunde det i alla fall....Det blev tyskt teckenspråk á la Angelica ;) Men det gick hehe

21. På torsdagen gick vi på resturang lite senare på kvällen och åt en dyr (ujja) middag med en öl till. Vääääldigt god öl. Har nu beställt denna på systemet ska hämta den på torsdag *mums* (För information hete den Paulner, är ett veteöl. Artnr 1557 på systemet ;))

22. Germanwings flygplats 4 timmar innan vårt plans avgång. (Vi ville vara i tid haha) Kan meddela att vi satt o spelade Geni i 2 timmar :D

23. Jag o Daniel i planet. Jag var lite uttråkad o Daniel var trött, lite tillgjord dock

24. På väg ut på startbanan. I bakgrunden är Köln/Bonns flygplats.

25. Vi har precis lyft och lämnar soliga Köln med 22 graders värme :(

26. Hehe var tvungen att knäppa detta kort. Syns lite dåligt kanske men om man zoomar detta kort ser man att det står en text på vingen. Den lyder: "Do not walk cross this line" o sedan var det en heldragen svart linje uefter hela vingen...Som om man skulle ta sig en promenad där HHAHAHAHA...

27. Här har vi kommit in över Sverige. 30 min innan vi landar i regniga Stockholm med 12 graders värme *brr*


Japp nu har jag klarat av denna etapp av mitt liv...hih.
Det tar banne mig tid att lägga upp bilder men nu har ni lite att titta på ;)
Hoppas det var nått intressant

Nä nu ska jag lägga mig, detta tog tid *puh*
VI höres.
KRAM

Vad tycker ni?
Postat av: Gittan

Bild 23 vad i hela friden har du gjort med pojkstackarn han ser helt färdig ut. Skämt å sido kul att få se det du sett kram Gittan

2007-09-26 @ 09:10:55

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0