Arbetslördag

   Hej hopp i det gröna, snart kan du inte sätta en böna.....för det är kall höst.....oj usel rimmning men det gick ;)

   Vad skönt det är med helg! Igår när jag kom hem åt vi o sedan slappade vi framför tv:n. Vi var en sväng till Ede o hälsade på GIttan o Bengt o när vi kom hem gck Magnus till sovrummet och spelade X-box, o jag var i vardagsrummet och selade Wii. Sååå löjligt toligt spel. Helt otroligt. Och man får banne mig träning av det. Sist jag spelade wii hade jag träningsvärk i armar o ben i 2 dagar. Kändes helskumt att få det av ett spel men oj så roligt det är :)
   Efter det lite senare på kvällen gjorde vi i ordning lite crousader (vet ej om de stavas så..)med romkräm o lax i mums vad det var gott. O ett litet glas vin till. Kanon smarrigt. Sedan blev det läggdags ville ju vara pigg o glad i morse.
  
*************************

   Idag är det en härlig dag. Vi alltså jag och Magnus klev upp kl nio imorse...mmm...menar det det brukar vara vid elva tiden.
Eller jag kliver mestadels upp kl tio och magnus tolv så en genomsnitts-uppklivning blir kl elva :D
I alla fall vi klev då upp och ordnade en grötfrukost, inte ofta det händer här men nu ska vi banne mig bli nyttiga o gå ner i vikt så nu måste man skärpa sig.

   En annan sak vi måste skärpa oss med är bygget av vårt hus. Det har stått länge nog nu med oinredd vind och otätade väggar så nu ska vi ge järnet där med.
Det är anledningen till vår "tidiga" uppgång idag. 

   Direkt efter frukosten gick vi upp på vinden och satte igång med att ösa spån ur golvet. Magnus hade ett ryck i våras då han var där uppe och reglade upp 2 väggar och rev golvet, men efter det har vi inte varit upp någe mer. Så nu har vi som sagt tagit oss kragen med detta. Men vi var bara där uppe ett litet tag. Fyllde 2 sopsäckar sedan tyckee vi det dammade så pass mycket att vi var tvungna att skaffa munskydd (vilket vi inte hade hunnit med o skaffa). Så då ringde vi till broder Tom och han fick låna ut 2 st dammpuppor som de heter till oss. Så nu är vi "fit for fight" :)
   Så nu har vi nyss ätit lite lunch och ska precis bege oss upp på vinden och fortsätta med spånösningen. Ska bli så himla skoj o få till det där uppe. Det är dit upp som vi ska flytta sovrummet och vardagsrummet. Men det viktigaste är att få till o kunna flytta upp just sovrummet.
För som vi sover nu är jag bara brydd att vi över huvud taget kan sova. Vårt sovrum är som en enda stor skrubb hos oss. Allt som vi inte använder och inte kan slänga står i vårt sovrum.
Varför? Jo för vi har inte en enda skrubb i hela huset som det är nu utan det är bara o bita ihop o hoppas på att det blir klart uppe så fort som möjligt, för där blir det 2 stora skrubbar som man kan ha alla sakerna i !
Så det ska bli vääääldigt skönt att få upp det !!!
********************

   Nä nu ska vi fortsätta med detta roliga arbete. Håller på för fullt att ladda upp bilder från tysklandsresan men det tar tid, ibland vill det bara jäklas. Men de kommer lovar ;)

Ha det så bra!! Kram
Have a great day

Vad tycker ni?
Postat av: Anonym

Lägg gärna upp lite bilder!

2007-09-22 @ 23:42:12

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0