.:Fyyy:.

image110




   Kan helt enkelt säga att fy fasen vad dum man är som människa.
Man har tillfälle att skapa stordåd i form av ett liv men ändå så slänger man bara bort den chansen.
Tänk vad man skulle kunna utföra under sitt liv om man bara hade det där lilla "jäklar annama" som sporrar det!


   Har precis tittat på ett program på 3:an som handlade om överviktiga människor i USA.
Det fanns människor som väger som en en mindre bil.
   En tjej vägde 216 kilo och ar 24 år....Vart är hennes liv, eller vart är det påväg om man säger så....
Fy vad hemskt att man utsätter sig för sånt skit. Helt otroligt....
Hon hade till o med sådana problem att hon var tvungen att sova med syrgasmask för att överleva natten..
Men är det bra, ska det vara så....Man flyr till maten....Varför?!
Jag säger inte att de är knäppa o dum som gör så. Jag är inte i den positionen att jag kan dömma dom...
Jag sitter i samma skit som dom.....
Men tror ni att man blir duktigare av sånna program?
Nä, efteråt satt jag lik förbaskat o tänkte på vad gott det skulle vara med en chokladbit.....!!!!!
Är man inte sjuk så säg!
   Jag är 23 år, jag skulle lika gärna kunna sitta i den där tjejens sits....Jag är jäkligt glad att jag har en liten del vett som säger att jag inte ska äta ihjäl mig men vad hade hänt om den gränsen inte fanns?....

   Nu sitter man här igen o pratar vikt men den styr verkligen mitt liv kan jag säga.
Nu har jag verkligen bestämt mig att 2008 ska bli mitt år!
Jag ska gå ner i vikt punkt slut. Visst har jag fuskat..jag åt en hamburgare i helgen och en halv påse med de här godisarna som innehåller 30% mindre socker.....inte för jag känner mig som en bättre människa för det...
Men jag kan säga att jag hade en fruktansvärd ågren efteråt....
   Det är precis det här jag vill komma till......Är det meningen att man ska känna så?
Varför kan man bara inte koppla bort vad mat heter och bara äta normalt och röra på sig.
Man mår ju så hiiimla bra när man går ner i vikt!
Den känslan man får när vågen visar - kan inte beskrivar...det är bättre än alla droger skulle jag gissa...
Men ändå äter man..... DUM är man. Men nu jäklar ska det ändras på.
Visst jag kommer säkerligen att fuska många gånger men vaddå? Det får ta den tid det tar, och jag ska banne mig inte må dåligt under tiden. Så det så!

   Jag kände mig så stolt igår kväll då jag åkte på vattengympan. Jag hade ingen som skulle följa med utan det var jag ensam...oftast brukar det sluta med att man blir hemma men jag tänkte att jag SKA gå. O det gjorde jag o wow vad bra jag mådde efteråt. Idag på lunchen gick ajg en promenad på 30 min...känns underbart...imorgon ska jag simma igen...Nu känns det verkligen som om man har kommit igång lite...
Det blir lättare om man tränar.
Jag funkar på det sättet att om jag tränar under tiden jag ska gå ner i vikt så går det lättare att hålla sig undan maten. Visst mat är gott men jag tänker "Är det värt det nu när jag lagt ner tid att träna?" och då äter jag inget =)
Funkar bra. kommer jag bara in i detta nu så kommer det funka det är jag säker på!

   Nä nu har jag slängt ur mig för denna gången... nu ska jag gå o sova.

Kram på er alla hoppas ni får en trevlig fortsatt kväll....

image109

Vad tycker ni?
Postat av: Mia

Jag hoppas det går bra för dig.
Vet själv hur svårt det är att låta bli godsakerna. Fick jag så skulle jag sitta med chokladbitar och godispåsar varje dag. Men man måste stålsätta sig för att man ska kunna gå ner och fokusera på träning och hälsa. Jag blir inspirerad och peppad av andra människor och deras nådda mål.

2008-02-12 @ 22:28:27
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Gittan

Det är sant det du skriver kan bara ge ett tips som jag vet fungerar vid varje måltid. Fyll tallriken med råkost, det gör att du tar mindre av det onyttiga, för råkost mätter. Kom bara ihåg att tugga långsamt och drick mycket vatten under dagen för annars blir du hård imagen Kram/Tjocka Svärmor

2008-02-13 @ 09:16:31
URL: http://gittanwb.blogg.se

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0