.:God fortsättning & Hej hopp på er!:.


Nu har alla helgerna passerat o kvar är allt stök att få bort allt julpynt igen =)
Lite ironiskt det här med julen....
Man kämpar o sliter i flera veckor inför julen för att få fram pyntet, baka de kakor man ska ha. Köpa julklappar o allt vad det nu är man ska fixa. Sedan kommer julen o vips! På EN dag så är allt över igen!
Helt otroligt vilken hysteri det blir vid julen för så lite....
Men man rycks ju med varje år o det är väl det som är en del av det hela =)
Hehe lite onödigt julsvammel...



Hoppas att julen var en angenäm upplevelse för er alla.
Här var det smaskig julmat och kalle anka i hemmets lugna vrå.
Min mamma firade julen hos oss i år. Vi har inte firat jul tillsammans på flera år så det var skoj.

Jag hämtade henne på lördagen innan jul.
Vi passa då även på att köra det sista flyttlasset till hennes nya lägenhet i östersund.
Så numera är mamma en Frösö-bo.
Hon hamnade i ett jättefint område så där ska hon nog trivas tillsammans med min lillasyster.

Annars flöt julen på väldigt lugnt i skönt. Vi åt som bara den (vilket man ångrar lite nu i efterhand) vi öppnade julklapparna som fått, trots att vi sagt ifrån att få julklappar. Så TACK ändå för alla de fina klapparna!
Och ett jättestort tack till lilla mammsen som hjälpte oss med julstöket dan före doppardagen.
Det blev så man gjorde en sistaminuten pyntning och torkade golven på söndags kvällen, och då var inte mamma sen att hjälpa till....Tusen tack!

Sedan på söndagskvällen innan jul fick vi även en flick idé att vi skulle permanenta mitt hår.
jag har alltid velat ha luftigt och vågit hår. Har varit lite less ett tag på mitt raka platt fall.
Så min kära mor hade köpt med sig permanent o tagit med sig rullar o hela fadderallan så
kl 23.34 dan föra julafton så hade jag permanentat mitt hår.
Blev riktigt nöjd med resultatet. Lockarna syns inte så himla mycket då håret är torrt men då har jag volym!
När det är blött däremot då smyger de fram =). Även ett stort tack till den hjälpen mamma.

Här kommer lite bilder från vår jul:

min mamma
Min mamma i egen hög person.
Hon gillar inte att bli fotad, men här gick hon på en nit ;)

vår gran
Vår stiliga gran som vi gemensamt klädde den 23:e dec.
Se så mycket paket det finns =)

moi
Så här blev mitt hår efter permanenten.
Här är det fortfarande lite fuktigt så lockarna syns.
Men jag blev nöjd med volymen,lite synd att topparna ser lite slitna ut efter en permanent.
Men men man måste chansa lite =)

Nisse
Mitt i allt julstök smet vår katt Nisse undan allt liv och kröp under våra stora kuddar i sängen.
Jag  fick han att titta fram ett tag i allafall.

jag o mange
Å ett litet fint porträtt tillsammans.
Bara det att Magnus tittade in i spegeln istället för kameran =)


Yes det var vår jul det.
En lugn o fin jul.
Nästa år tänkte vi gästa mina svärföräldrar...om vi får *blink blink*

Ha en skön stund, tänkte ta mig ett glas "urrensnings-te" o sedan fortsätta att skriva...
Ville inte riskera att det blev ett sjumila inlägg...hehe too late eller? =)

KRAM

Vad tycker ni?

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0