.:Min Italienresa:.

Jepp nu äntligen har ajag fått in lite bilder från min trip till Italien i början av november.
Var en riktig upplevelse att åka dit kan jag säga. Ojoj vad skoj =)
Uppdraget även denna gången var att besöka en mässa genom jobbet. Fast denna gång var det världens (!) största motormässa på 2 hjul. Ni kan tänka er hur stort det är med besökare från HELA världen...Stort var det =)


1. Hotellrummet där jag bodde. På 3:e våningen. Men luftkonditionering fanns det i alla fall =)
O kuddarna o sängen var underbart skön.



2. När man bodde på 3:e våningen hade man en liten överblick över området vi bodde på.
Detta är floden Naviglio alldes utanför vårat hotell: Hotel Navigliio Grande.
Hotellet låg ca 2 mil från centrum av Milano. Så man fick testa på att åka buss o tunnelbana =D



3. Väl på mässan var det varning för huvudvärk...OJ vad folk kan jag lugnt säga.
Och området var hur gigantiskt som helst. Jag o Daniel tyckte det var stort i Tyskland...Det var INGET jämfört med detta....



4. Detta kortet blev jag väldigt nöjd med.
I en av korsningarna av gångarna mellan alla stora mässalar knäppte jag detta kort.
Lite alper i bakgrunden. Så här såg det ut överallt. Disigt vid horisonten mest hela dagen även då det var solklart på himlen, och en svag kontur av bergstoppar lite här o där. Kanonfint var det i alla fall!



5. Lite bilder inne på mässan......Minimotorcyklar. Går i 90 km/h ;)


6. Överallt i varenda bås fanns det lättklädda tjejer som poserade för deras märke.
De satt hela dagen...från nio på morgonen till tio på kvällen...Uscha o alla gick o knäppte på dom.
Killarnas favoriter kan jag säga ;) Vilket slitigt jobb...*urk*



7. Ena dagen då mässan öppnades för offentligheten hade de en show på uteplanen mellan hallarna.
Här är en motorcrossbana som har byggts upp på en asfaltsparkering med grus. Mängder av grus =)


8. I dånet av all musik uppträdde denna kille på sin motorcykel. Han var otrolig. Tyvärr var detta den bästa bilden jag fick då han åker iväg på bakhjulet...Han stylade rejält o fort gick det! Han till o med  gjorde en volt när han tog sig av cykeln. en volt över styret o vips så stog han bredvis cykeln.....huga han har nog tränat en hel del ;)


9. Inne i hallarna igen fanns denna kille.
Han lackar motiv på allt från små mobiler till stora takboxar o bilhuvar o liknande.
Här kunde man se hur han gjorde vid lackningen, han har precis sprutat "glanslack" på en mobiltelefon som hänger mitt på bilden.



10. Man fick lämna in ett kort på vadsomhelst så målade han det på den del du ville. Denna var ganska snygg tycker jag


11. Näst sista dagen var vi inne i centrum av Milano o fönstershoppade. Det var tamig tusan det enda man ahde råd med. Uscha vilka priser de har i det landet. Men det räckte väldigt bra att titta =)
Detta är "La Galleria" en genomfart fullt med affärer överallt. Alla affärer som Gucci, Dolce Gabana, Ralph Lauren, Armani mm mm mm



12. Detta var en snygg klänning vi såg i ett skylt fönster.
Priset shockade oss så till den milda grad att jag var tvungen att ta ett kort på prislappen med...annars skulle ingen tro på oss...


13. Tada....Priset.....ca 50 000 SEK För denna klänningen...Härligt en fjärdedels årslön. Vi gick  snabbt därifrån kan jag meddela =)


14. Här har vi "La Galleria" till vänster. Stora domkyrkan till höger. Samt en fin staty fullt med duvor i mitten.
Ett jättelikt torg där det också var affärer runt om överallt
=)


15. Detta var planet vi åkte med...Inte så stort men trevlig personal =)

Så det var min resa.
Kul var det i alla fall...

Nu har jag avverkat denna bloggtorkedag  =)
Nu ska jag göra mig i ordning o lägga mig. Imorgon är det ju Fredag!! Full fart mot helgen!

Vad ska ni göra i helgen?

KRAMAR till er från mig!
Ciao

Vad tycker ni?
Postat av: Gittan

Herreje vad du fått vara med om, Tänk att ha ett jobb där man får vara med och jobba utomlands.
Många med mig måste vara lite avundsjuk, tror jag.
Du är säkert mycket uppskattad på jobbet för jag vet att du trivs där.Tack för igår! Ha en trevlig helg kram Svärmora.

2008-01-11 @ 10:51:55
URL: http://gittanwb.blogg.se

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0