.:Tungt...:.

hej                 

   Nu är man i en sån där tung period igen....Allt känns bara....usch..
Vet inte varför......
Jag känner ingen motivering till någonting.....Städa, diska, tvätta....Allt skulle behövas göra men jag kommer inte till med att göra nått. Jag känner att jag bara vill gå o lägga mig.
   Men när jag väl ligger blir jag galen av att jag inte får nått gjort....Lite knasigt läge man är i då....!
Men jag säger som jag sagt förut. Alla har sånna här perioder då o då. Det är väl bara så......
   

   Idag har i alla fall Magnus varit o jobbat. Åkte iväg vid sju o kom hem vid fyra tiden.
Själv klev man upp vid tio tiden...var ganska seg imorse.....Åt lite fil o müsli sedan blev det lite tv.
Vid ett tiden kom jag upp ur soffan o tog tag i lite plockning. Allt ligger huller om buller här hemma just nu.
Man har lagt julsakerna i en hög o tagit fram de andra sakerna innan man plockat bort julgrejerna så allt ligger i en röra lite här o där......Det är väl mycket det som gör att man är less med...Man känner inte att man kommer någon vart. Men jag var lite nöjd när jag nu ikväll blev klar med gardinbytet i sovrummet.
   Jag har putsat fönsterna, torkat ur fönsterna, bytt till andra lampor och bytt gardiner i båda fönstren i sovrummet.
Har även suttit i totalt 3 timmar med att korta av mina 2 bambu gardiner som hänger för fönstret som skydd mot solen. De har varit alldeles för långa o varit i vägen, nu är det i perfekt längd. Men det tog sin lilla tid att knyta om allt...*puh* Men nu är det i alla fall gjort.....

   Just nu sitter jag i sovrummet o spelar lite o läser bloggar....Funderar starkt på att lägga mig...
Kanske man får en chans att sova ut men ändå komma upp i bra tid i morgon... Man kan ju alltid hoppas.
Man kanske har turen att vakna på bättre humör också då...vem vet...

Hoppas att alla ni därute har en trevlig helg...
Kram från mig till er...
Ciao



Mina ögon kan tindra

Mina läppar kan le

Men sorgen i hjärtat

Kan ingen se...


(P.S Rikigt så illa är det väl inte men kände att denna dikten passade mig.
Det som tynger mig finns inom mig o så kommer det att förbli....Optimist som man är: "Det ordnar sig alltid". Kram på er! D.S)



Vad tycker ni?
Postat av: Gittan

Det är årstiden lilla vän, det vet jag av erfarenhet. Det blir bättre när dagarna blir ljusare och energin strömmar in i ens kropp. Kom ihåg det där att skriva listor av vad man skall göra varje dag det brukar funka. Tänk positivt (ska jag säga) Gå ut och känn solen den skiner nu. Vill också tala om att jag körde hem inatt kl halv ett
och det var isgator här och där för det regnade. Men vi kom hem helskinnade. Ha en solskensdag Gittan

2008-01-20 @ 10:01:08
URL: http://gittanwb.blogg.se
Postat av: Angelica

Gittan - Tack så mycket. Jag var faktiskt ut idag då solen sken som finast! Det hjälpte lite faktiskt =) Men det känns tungt ändå, blr väl bättre framåt våren då solen även kommer fram till vårt hus ;)
Härligt att höra att bilturen gick bra! Bra gjort Gittan!

2008-01-20 @ 14:10:04
URL: http://anga.blogg.se

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0