.:Flyttat o klart:.


Oj vilken helg...och än är den inte slut...
Denna helg har jag varit ensam för Magnus har varit med en kompis uppe i Nybyggsstugan (vid jämtgaveln någonstans). Eftersom han har jobbat eftermiddag denna veckan så hann jag bara träffa honom snabbt på torsdagskvällen då han kom hem lite tidigare. Det är det enda jag sett av honom denna veckan så det ska bli skönt att få se honom igen =)

Men jag har ju inte varit göralös för det...

   I fredags var jag bara hemma o hade en tv kväll för mig själv. Gick o la mig ganska tidigt för i lördags klev jag upp vid åtta och åkte direkt upp till Östersund. Skulle hjälpa lillasyster att flytta till Fränsta.
Så i går kom jag hem halv nio på kvällen. Hade då varit upp till Ö-sund, hämtat en "byrå" (SKÅP syrran ett SKÅP var det!) i Lugnvik, en soffa på en loppis i centrala östersund, knixade ut oss med vagnen ut till Frösön igen där hon bodde med mamma förrut, och där lastade vi i vagnen till både höjd och bredd kan jag lugnt säga! Ojoj vad bilen fick kämpa igår.....
Men det gick ju bra trots allt.

   Vid sextiden var vi hemma i fränsta hade lastat av allt från vagnen (tack vare hjälp från Tom o Robin TACK!) sedan var det bara att sätta sig i bilen och blåsa ner till Sundsvall för att lämna vagnen på statoil i Gärdet....*suck*
Lillsyrran hyrde en vagn som man "Hämta här lämna där" och vi trodde att det kanske gick att lämna den i Borgsjö på den statoilbutiken...men tji fick vi det var bara den i sundsvall ute i gärdet som hade detta avtal.....Så man åkte några mil igår....
Kan även säga att det kändes i kroppen efteråt....o inte tala om att det känns idag......ajaj...

   Så min planerade helmyskväll i soffan framför Melodifestivalen bkev ju bojkottad men jag han ta det lugnt o se röstningen på tävlingen i alla fall....
En kommentar till det hela: Rätt låt vann!
Helt klart tyckte jag. Hon gjorde det bäst och den där låten tror jag på faktiskt. Ska bli intressant att se hur det går för henne i år...kanske blir som sist hon var med...då tog hon ju hem hela schottaballongen =)
Det ska bli intressant o se...

   Nä nu ska jag slänga mig in i duschen......åka o leta upp jägarexamensgruppen på Edebosjön...........åka därefter till Ann-Charlotte i Fränsta (fyller år i morgon skulle firas idag)......o sedan ska jag till lillsyrran o kolla om det var nått hon ville ha hjälp med o sedan ska jag väl kanske hämta Magnus hos Kjelle o Bettan i fränsta....*suck*
Helgen är inte över än.....men det är ju kul o vara ute lite ;)

Kram på er alla!!

Vad tycker ni?
Postat av: Gittan

O gud vad du jobbar o sliter hoppas din syster inser vilken syrra hon har. Ha det så trevligt på isen kram / svärmora

2008-03-16 @ 10:11:49
URL: http://gittanwb.blogg.se
Postat av: Anna-Maria

Oj jösses amalia...jag kan tänka mig hur mör du var i kroppen efter den körningen och bärandet.
Ujujuj...
Ha det så gott, och hoppas du får se mer av Magnus i veckan som kommer ;-)
Ha det gott!!

2008-03-16 @ 22:32:12
URL: http://skorpion72.blogg.se
Postat av: Mia

Jissaness så du tutat på och kört och kånkat och burit i helgen.
Ha en bra dag!

2008-03-17 @ 13:43:50
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Lizzen

*****PUST*****va du slitit!Själv är flyttning en av dom värsta sakerna jag vet!Ha d så bra och ta igen dig ettag nu vett ja!

2008-03-17 @ 16:26:57
Postat av: Helena

Jag har verkligen inte tid å skriva i bloggen...å jag har inte varit ut å kollat den förrän idag....bättre sent än aldrig.....nämen jag lägger min energi på håkan bråkan..... ha det bra...jag ringer ikväll hoppas jag

2008-03-18 @ 15:26:04
Postat av: Sofie

Gla' påsk på dig Anga! Hälsa Mange å!
kram

2008-03-21 @ 07:01:52
URL: http://sgradin.blogg.se
Postat av: Angelica

Lizzen - jo jag kan lugnt säga att det kändes i kroppen men det gick ju över tack o lov =)

Helena - Hehe alldeles riktigt att lägga energin på honom ;) Vi syns snart! Kram

2008-03-24 @ 19:54:47
URL: http://anga.blogg.se

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0