.:Påsken är över och vardagslivet kommer tillbaka:.

Nu är påsken över och allt gott med den är borta.
Kan i alla fall säga att det här har varit den helt klart lugnaste och skönaste påsken på länge.
Jag o Magnus har varit i stugan över helgen och bara varit.
Vi har åkt skoter, fiskat lite grann och bara tagit det lugnt. Vi har till o med sovit middag!
Det har man väl inte gjort sedan man var liten och hade sovstund på dagis...
Men oj så underbart det var. Vi var till o med uppe i bra tid.
Vi var uppe kl åtta varje dag o la oss vid elva tiden.
Man var totalt utvilad på morgonen i alla fall...Superskönt.

Här bjuder jag  på lite bilder från vår helg:
Magnus vid stugan
Magnus vid stugan på lördagskväll

Stugan
Betydligt mer snö däruppe än här hemma =)

Vinterdag
Kanonfin söndagsförmiddag på Hällsjön

Magnus på skoter
Magnus ute o åker skoter

Magnus borrar
Magnus kämpar med borren.
Jag o Magnus stod i en halvtimme o borrade armarna av oss.
Då har jag inte räknat med de två svängar som Magnus var till stuga o slipade om borren.
Man har skaplig träningsvärk i skuldrorna idag =)

Magnus fiskar
Efter mången pust o stånk så fick vi tillslut upp ett hål.
Men det blev bara ett....

Fiskelycka
Men det lönade sig att slita =)
Magnus hann precis fira ner linan då denna lilla parvel högg...
Men det var också det enda som högg...

Jag
Jag klädd för att tåla blåsten =)

Det var den helgen det. Hade kunna gett er mer bilder också men
tyvärr var detta allt vi kunde få till. Vi hade nämligen inga batterier innan så detta var det vi hann med =)

image134

Idag har vi varit riktigt duktiga.
Efter frukosten gick vi ut och kapade och klyvde lite ved.
Vi har fått hem ved från pappa men den är för lång för vår panna så vi måste kapa den o klyva om den.
Så Magnus kapade och jag klyvde.
Fyllde upp vår lilla vedlåda (som jag byggt hehe)i alla fall.

Nä nu ska jag hoppa in i duschen o sedan krypa ner i soffan till en film.
Hoppas ni alla har haft en GLAD PÅSK.
KRAM




Vad tycker ni?
Postat av: gittan

Vilken härlig påsk, själv har man suttit på en soffa med benet i viloläge.Blev bjuden på middag igår hos Tom o Jenny så det är det enda vi gjort i helgen. Blev riktigt sugen när jag såg det lyste av stearinljus i stugan längtar dit. Kram /svärmora

2008-03-25 @ 09:01:58
URL: http://gittanwb.blogg.se
Postat av: Mia

Jag säger så här: Äntligen är påsken över!
Ma nbara äter och äter. Jag gör då det.

Visst är det härligt att bara ta det lugnt?!
Förra året hade jag en heffaklump i magen, och nu låg han i vagnen. Så två lugna påskar på rad, så skönt!
Inte dags för er snart också med en liten parvel? ;-)

2008-03-25 @ 10:03:12
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Sofie

Vilka härliga bilder, vi har oxå haft en super lugn påsk,vilket har varit skönt! Ska ni angla till helgen?
Kram

2008-03-25 @ 19:34:23
URL: http://sgradin.blogg.se

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0