.:Italienresa 2008:.

Japp nu kommer en resumé över min Italienresa med jobbet


Vi kom hem  fredagskvällen den 7:e nov vid 20 tiden.
Då var man helt slut, plus att man hade en förkylning att dras med.
Det har varit en helt fantastisk resa.
Lite skoj att man kunde visa sig lite kunnig om allt eftersom det var andra gången vi var på samma ställe =)
Fast vi bodde inte på samma hotell med det var ju i samma stad.



Detta var vår resa i bilder:
(Jag kommer att få många fler bilder senare från de andra som var med men så länge så får ni nöja er med de bilder ajg knåpat ihop. Alla kanske inte är i superkvalité men det syns vad det är i alla fall =) Enjoy!)

(VARNING FÖR ETT LÅNGT INLÄGG!!!)


Vi åkte med natttåget kl 21.55 sön 2 nov från Ånge.
Denna resa tog ca 5 timmar till Arlanda. Under tiden hittade vi på lite olika saker att roa oss med.
Här sitter grabbarna och spelar "kasta gris", vilket kom att bli ett väldigt skojjigt spel på kvällssidan =)



När vi väl kom fram till Arlanda var det bara att sitta o vänta för flyget fick inte förrän vid 08.55...
Vi låg överallt på sådana här bänkar och sov, men efter ett par timmar var man ganska öm och mör i kroppen, plus att man frös ganska rejält, så då var man tvungen att kliva upp.
Här nedan sitter Nisse, han kunde inte sova en blund....





Efter 2 timmar och 40 minuters flyg + 20 min taxiresa kom vi fram 12.40 till vårt hotell på måndagen.



Vilket bara var tur att vi hann med....flyget alltså.
Vi checkade in som vanligt och i tid!
Men tydligen så hade den person som checkat in oss skrivit in fel gate...
Vi stod o väntade på gate 7....
Därifrån avgick endast ett flyg till Oslo...
Men som tur var har man med sig skarpögda personer så Nisse anade oråd och gick iväg till en tavla för att se vilken gate vårt plan gick ifrån...
Voila!
Vi skulle med flyget som avgick från gate 1 !!!!
Snacka om att vi fick lite småpanik..

I språnget mot den rätta gaten stöter jag på Fredrik (Ann-Charlottes kille) i folkvimlet, då är han på väg med flyget till Oslo för att jobba..
Jag hann rycka tag i honom i farten och säga "Hej" Ha det så bra".
Han blev nog väldigt paff =)
Men i alla fall vi kom fram till rätta gaten och då sa dom att alla hade stigit ombord och var på väg att åka.
Paniken ökade.....
De hade ropa ut avgången 3 ggr och tyckte väl antagligen vi var knäppa som inte hört det,
men efter en stunds övertalande samt att de tillslut såg på våra boardingcard att det stod fel gate släppte de in oss med lite ursäkter som plåster på såren...
Man blev väldigt lugn då man väl kom på planet i alla fall =)

*******************************

Men som sagt mitt på dagen på måndagen var vi framme.
Som enda singelåkande tjej fick jag ett helt eget rum! =D
Nice!

Detta var mitt hotellrum                            
En vinkel i mitt hotellrum. Jag sov i den bortersta sängen =)
                                   Moi
                                          Fint egetknäppt kort ;)

Detta kort tog från mitt hotellrum.
Farmacia är apotek som ni kanske redan räknat ut =)
I samma byggnad till höger fast på andra sidan fanns en trevlig liten bar vi gick till 2 kvällar.
Där blev det en Irish Coffee ;)
Och alldeles efter den baren låg en liten affär, där köpte man resten av drickat/maten =)
Väldigt trevliga människor som jobbade där!



Eftersom vi kom ner mitt på dagen på måndagen så kopplade vi av större delen av dagen.
Vi tog några svängar ut får att kolla stället.
Senare på kvällen samlades vi i Nisses o Pärs rum ( som senare blev vår gemensamma mötespunkt)
Där hade vi roligt varje kväll =)
Just denna kväll blev lite väl hård för oss alla tror jag =D
Men det var en kanonskoj dag!

Från vänster: Pär, Tobbe, Daniel, Nisse, Hasse o Bosse =)






Dagen efter......
Man kanske inte var den som mådde bäst på måndagsnatten men man var först upp på tisdagen.
Vi skulle äta frukost vid halv åtta.
När kl var 07.25 såg det ut så här.......


Alla låg o sov!
Jag fick gå runt o väcka allihopa, nästan....Nisse var den som faktiskt också var vaken =)

I alla fall....detta var vår första dag på mässan.
Vi tog oss upp tillslut.....
Åt av den supergoda frukosten.
Den var en aningens annorlunda nu än förra gången.
Då fanns det enbart sylt/smör/choklad/marmelad -fyllda croissanter, mjukost, minibaguetter och sötsaker.
Nu fanns det yoghurt, flingor, juice, baguetter, annan sorts bröd (?), 2 olika sorters mjukost, smör, skinka, ost mm mm
Väldigt fin frukost =)

Efter att  ha ätit oss mätta bar det av till mässan
(Eftersom det är en hel del bilder från mässan så ger jag er dom här direkt alla från tisdagen...)


En crossmodell    Vindrutetorkare på hjälm         horneee jeans                  flicka på hoj                 flicka på ho          

Cool "tjejig" fyrhjuling


Mini fyrhjuling             3 hjulig motorcykel             Cool stylad            En suverän lackerare




Andra dagen på mässan.
Man var lite segare denna dag att kliva upp.
Och jag ska inte tala om hur nedrans mör man var i benen...oj oj oj säger jag bara =)
Men det var lika kul ändå här kommer de sista bilderna från mässan:




Hasse o Bosse



Stor motor                    tjej på cykel                    tobbe, danne o pär                    fräck moped                 trimmad något







Detta var vår hellediga dag i Milano!
Vi började med en fin sovmorgon...vilket behövdes efter onsdagskvällens bravader =D
Här sitter vi o väntar på att alla ska bli klara

Från vänster: Tobbe, Daniel, Nisse o Pär

Vi åkte in (med hjälp av tunnelbanan) till centrala Milano.
Som förra gången kom man upp från tunnelbanan precis framför den stora Domkyrkan.
Som vi fick veta är den 3:e största domkyrkan i världen!


Väl inne i kyrkan fungerade inte min kamera så bra pga mörkret så dessa bilder kommer från
min mobilkamera. Kvalitén är sådär men jag hoppas ni ser =)
Här står jag nästan längst bak/fram o knäpper..


En kardinal som låg begravd nere i en gravkammare under kyrkan.
Varit död i 500 år...... =/







En äkta Ferrari Store som vi var in på. I skyltfönstret stod denna bil i naturlig storlek =)






Dax för hemgång...

Vi klev upp till ung. 8 tiden och gick ner för att äta frukosten.
Därefter gjorde vi inte så mycket mer än att packa ihop våra saker och vänta på taxin som hämtade oss kl 10 på hotellet.
Kl kvart över fyra på fredagskvällen hade vi äntligen landat i Sverige igen.
Det kändes faktiskt skönt att veta att man var på hemgång.
Visst det var suuuperskoj att åka men efter att tag saknar man faktiskt nära o kära ;)



så nu tror jag att jag fått med det mesta....

mer bilder kan jag erbjuda när jag får dom.
KRAM på er

Vad tycker ni?
Postat av: Gittan

Jätteskoj med bilder och nu får man se vad du varit med om.kram/Gittan

2008-11-24 @ 19:55:17
URL: http://gittanwb.blogg.se/
Postat av: Theres (Lillasyster)

Men är ju avis och det vet du. Nästa gång tycker jag det ska vara vi som åker :) hihi KRAM

2008-11-24 @ 22:54:46
URL: http://lillasysteredstrom.bloggproffs.se

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0