.:Happy Tuesday:.


Tisdag, tisdag....

Mmm idag mår magen mycket bättre i alla fall =)
Igår var en hel--tisk dag kan jag säga. USCHA!
Jag var så otroligt klen i magen fick springa på toa varje halvtimme. Lite jobbigt på slutet av dagen.
Man var ltie öm om man säger så.... =/ Magnus är också hemma o är allmänt klen.
Han har sin förkylning nu, plus att även han är klen i magen.
Men de säger ju att det går lite magflunsa överallt.
Jag är glad att det är över nu i alla fall *puh*

****************************************************************

Nåja över till något roligare samtalsämne =)

På fredag gör jag min sista arbetsdag på jobbet för detta året.
Inflationen har öven slagit ner i lilla Ånge.
Folk drar åt sig pengarna och handlar inget så det finns inget att göra.
Så det blir som i fjol, jag o en kille till går hem o stämplar i några veckor så företaget får hämta igen sig lite.
Efter jul då bär det nog av igen.

Tråkigt som tusan att få gå hem men jag vet ju att jag får komma tillbaka och...tja...
kan ju vara bra att hinna med o julstäda....
Vet inte om detta var ett så mycket roligare samtalsämne men men det får duga =)

***************************************

På lördag drar Magnus iväg på en kryssningssväng på Cinderella med några grabbar.
Kan vara roligt för honom.
Det brukar mestadels vara jag som drar iväg med syrran på båtturer så det ska bli skoj för honom.
Vi har sagt att till våren ska vi åka iväg en sväng tillsammans med båten.
Vi har (på torsdag =)) varit tillsammans i 8,5 år och vi har aldrig under denna tid åkt
på en dygnskryssning tillsammans....
Ganksa knepigt.
Jag har väl varit iväg 3-5 ggr med syrran o Magnus själv har varit i väg 1 gång innan.
Men icke tillsammans så då tänkte vi göra slag i saken till våren då solen kommer tillbaka =)
Ska bli nice!

**********************

Och snart är det jul.....
Man känner nästan julstressen komma ifatt en.

I år ska vi fira jul tillsammans med Jenny o Tom och barnen hemma hos Gittan o Bengt.
Det är några år sedan sist vi samlades på jul så det ska bli skoj.

Nästa år då är det nog tillbaka till att fira jul själv hemma.
Det är så otroligt skönt att vakna upp på julaftonsmorgon o känna sig helt lugnt och veta att
man inte behöver stressa iväg någonstans.
Ta allt i sin egen takt...Sååå underbart!
Så har vi gjort 2 år tidigare, helt fantastiskt.

Visst många tycker kanske vi är knäpp med det får man ta.
"Julen är ju en familjehögtid då man ska träffas" säger många men har man flängt runt på julafton överallt sedan barnsben så blir man väldigt less på det....tyvärr....
Så inget illa menat till er som vi har diskuterat detta med !
I år ska vi i alla blanda oss med släkten och det ser vi fram emot.
Omväxling förnöjer sägs det ju =)

Vad ska NI göra på jul?


KRAM

Vad tycker ni?
Postat av: Theres (Lillasyster)

Hehe. I jul ska jag sitta i min "stora" lägenhet och fira julen troligen själv. Ska försöka fått mig en tv tills julafton. Ska fixa lite julmat, julmust. Några bra julfilmer, julgodis. Sen ska jag och min troligen mega stora julgran (normalstor) ha det super mysigt. Kanske får hit en kompis från östersund.

Kram

2008-11-18 @ 20:40:20
URL: http://lillasysteredstrom.bloggproffs.se
Postat av: Gittan

Längtar till julen och vi kan va tillsammans Krya på er/Svärm.

2008-11-18 @ 20:43:33
URL: http://gittanwb.blogg.se/

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0