.:Ny arbetsvecka:.


Nu är det måndag och en ny arbetsvecka ligger framför en......
Känns lite segt, skulle inte ha något emot om helgen var några dagar längre ;)

Helgen som har varit har varit väldigt lugn.
I fredags blev det bara filmtittning hela kvällen. Vi har
precis fått hem första säsongen av Prison Break så nu håller vi på att plöja igenom den serien. Såg några avsnitt då den säsongen gick på tv men eftersom man jobbar de tider man gör och att man inte alltid kommer ihåg sändningstiderna så är det bättre för oss att vi tar hema hela säsongerna och tittare igenom dom på så vis.
Så nu har vi det vi gör ett tag =)

I lördags var vi upp en sväng vid tolvtiden till Robin för att gratta honom på 15-årsdagen...tror ni han var hemma? NÄ!
Han hade klivit upp och dragit iväg med sin moped halv sju (!!!) på morgonen. Såklart, inte hade vi tänkt att han nu får köra moped på vägarna.....Så det var till att lämna vår present och åka hem igen. Men han ringde på kvällen så vi fick gratta honom på det viset i alla fall =)
På lördagskvällen åkte Magnus iväg på spelning med gänget. De spelade i Fränsta så det var inte så långt bort i allafall.
Under tiden på kvällen satte jag upp våran spegelvägg alldeles själv..och tro det eller ej men alla speglar är hela =)
Efter att ha plockat lade  jag mig o tittade på lite film i sängen, sen måste jag ha slocknat för jag vaknade till vid fyra då magnus stof o knackade på dörren. Jag hade ju somnat ifrån och glömt lägga ut nyckel till honom hihi ops.

I går, söndag, hade vi en liten utestädar-dag. Vi kom på att vi skulle byta ut frysen hemma i boden till en större modell.
När vi kom ut så tyckte vi det var så mycket skit o rat i boden så då städade vi ur den helt....Så nu är den helt ren.
Så städad har den inte varit sedan vi flyttade in. Slängde en hel del grejjer efter gubben som bodde där innan oss =)
Så den belv ju ren o fin, mycket plats.
När vi väl skulle in med den andra frysen ville det inte riktigt gå som vi tänkt oss.
När vi skulle koppla in den nya frysen visar det sig att den inte funkar.....
Kan lugnt meddela att vi blev smått less då...=)
Men efter ett tags skruvande o kollande så konstaterade vi att det var ett litet el-glapp i en koppling bakpå aggregatet så vi ska testa idag om vi fick till det. Annars så får man väl ragga efter en annan frys igen =(...
Jo det var väl våran helg.....

Idag, måndag, ska jag bara jobba klart sedan ska jag hem packa mina badkläder och åka iväg på motionssimning på Fränsta simhall. Med mig har jag lillasyster.
Jag och Magnus har gett oss den på att vi ska börja träna så hela förra veckan var vi ute och gick varje dag...även i helgen gick vi. Och vi ska ju även denna vecka fortsätta att röra på oss, grejjen är väl att vi får göra det på var sitt håll eftersom Magnus jobbar eftermiddag, så träffas vi knappt denna vecka, så därför råkade lillsyter ut för mit sällskap idag =)
Så det är bara att köra.... =D

Nä nu ska jag ta o börja arbeta igen.

Ha en trevlig måndag allihopa!!

KRAM


Vad tycker ni?

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0