.:Solen skiner...:.


Mmm onsdag eftermiddag och solen skiner....
Underbart. Synd bara att man sitter på andra sidan husväggen =(
Men jag ser solen från min plats i alla fall =)

*********************************************************

Idag är det en seg dag...
Jag är helt slut i huvudet och kanontrött. Men det har varit lite sömn och mycket jobb i 2 dagar så det kan ju ha lite med det att göra...Annars ska jag inte klaga ....

*********************************************************

I helgen fick vi upp vår luftvärmepump, äntligen!
Helt underbart att vakna och ha den varmt och skönt. Har bara haft 2 st element och vedspis förrut.
Inte gärna man klev upp 1 timme tidigare och eldade för värme innan man åkte på jobbet...nä inte min grej.
Så nu har vi värme hela dagen.
Vi kommer naturligtvis inte att sluta helt med eldningen men det är skillnad att komma hem o elda upp från 17 grader än från 14 grader som det har varit i köket under kallaste vintern ibland då man kommit hem....*Brr*
Och det blir mycket renare luft inne. Det märkte vi bara dagen efter att det blev. Magnus känner ju sånt direkt eftersom han har astma. Kanonbra inköp måste jag säga =)

********************************************************

I helgen satte vi även upp en plan på att börja fixa till övervåningen....igen. Vi SKA banne mig få till den så vi kan flytta upp sovrummet och skaffa förråd! Man blir alldeles knäpp som det är hemma nu. Vi har grejjer till ett 2-våningshus instoppad på 2 rum o kök...Det är ganska trångt om man säger så...
Ska bli väldigt skönt att få flytta upp lite saker och få ett "öppnare" hem =)
En liten dröm man har tills det blir jul kanske, fast jag är glad bara det blir gjort överhuvudtaget =)
Men det tar sig i alla fall för i går var Magnus uppe och fixade några reglar, och han skulle fortsätta med det idag.
Nice =D
I måndags blev inget men det var för mörkt uppe då och vi hade ingen lampa då. Så istället tog vi en promenad på 40 min. Kom tillbaka lagomt till "Färjan"..... oj oj vilket lamt och tråkigt program. Nästan som de försöker att likna rederiet hihi...menmen nått att vila ögonen på....

*********************************************************

Igår var jag o promenixade med Bettan. Hon ringde o frågade om jag inte kunde hänga med henne o gå. Så jag åkte dit vid sextiden så vi var nog ute o gick i närmare 1 tim.
Hon och Kjelle ska bli föräldrar igen om mindre än 2 veckor. 23 okt går den beräknade tiden ut. Så nu är det på sluttapmpen då man vill att barnet ska komma ut, därav promenader och liknande ;)
Till o med deras andra dotter Sabina vill ha ut bebisen. Igårkväll gick hon o klappade på Bettans mage o sa "Bebis, kom ut!". hahah...Hon är 2 år!....Tänk er vilken härlig syn det var. Tutten i munnen, klappandes på mammas mage o säger "Bebis kom ut!" hehehe hon är alltför söt den ungen =)
Så man håller tummarna för dom att det går bra och att det vilken dag osm helst kommer ett mms med en bild på beben =).

*********************************************************

Idag ska jag faktiskt iväg o simma. Mmmm nu jäklar har man tagit tag i träningen lite grann känns det som. Jag försöker att röra på mig varje dag. Man måste nästan göra det eftersom man har det jobb man har. Jag sitter ju bara stilla på en stol vid en dator...om man inte är ute på lagret o springer, då blir det annat =) Men annars...så då gäller det att röra på sig övrig tid. har promenerat 2 dagar denna vecka så idag blir det simmning.
Både Ann-Charlotte och Tessan skulle med så man blir inte ensam i alla fall =)

*********************************************************

oj nu blev det ett längt inlägg här....
Men det har ju hänt lite och man har inte kunnat skriva av sig tidigare så då blir det lite hopar sä här =)
Lite trist utan bilder men det ska jag ändra på...Ska även kolla upp min design lite.
nått måste blviti fel för jag kan inte se mina rubriker till vänster...
Ser ni dom?

Aja ska fixa det i alla fall så snart jag hinner =)

Kram på er alla och hoppas ni har en kanonskön och solig onsdag!!


KRAM

Vad tycker ni?
Postat av: Gittan

Jag ser dina rubriker. Tack för i lördags jag är så glad, nu idag 2,5 ner du vet vad, tänk bara tre dagar. Kramar/Gittan

2008-10-15 @ 20:07:10
URL: http://gittanwb.blogg.se/

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0