.:Nostalgitripp:.

Vi 80-talister 
  • Vi som 'knackade på' hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem
  • Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt
  • Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare
  • Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade
  • Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen
  • Vi som samlade på allt - främst kapsyler
  • Vi som försökte allt vad vi kunde att bygga lika fina trädkojor och hitta lika coola 'gömställen' som det fanns på TV
  • Vi som förmodligen var den sista generationen att motta hemstickade tröjor och sockar från våra far- och mormödrar
  • Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin mail
  • Vi som trodde att pins i stil med 'Rör inte min kompis' skulle förändra världen
  • Vi som förtjusades av att leka med slime ifrån Buttericks
  • Vi som jublade när gröna/svarta tavlan bytades ut till whiteboards i skolan
  • Vi som fick hjälpa läraren att trycka på play på videoapparaten
  • Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor eller spelkort för att det skulle låta så mycket som möjligt när vi flög fram
  • Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs
  • Vi som spelade in musik på kasettband genom radion
  • Vi som frågade chans på någon ny varje vecka
  • Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter
  • Vi som drack Cuba Cola och Jaffa
  • Vi som läste OÄ i skolan
  • Vi som var närvarande medan Myrornas Krig fortfarande gick på TV
  • Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och tesvamp
  • Vi som har gjort massvis med busringningar innan 'Anitan' dök upp
  • Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen
  • Vi som läste Lyckoslanten
  • Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga
  • Vi som var med på rökrutornas tid
  • Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem
  • Vi som lämnade Bingolotto samtidigt som Leif Loket Olsson
  • Vi som använde duschmössor/kåpor stora o kraftiga nog att skydda oss mot radioaktivt avfall efter gympan på lågstadiet
  • Vi som hade en väldigt härdad men ändå öm Nintendo-tumme
  • Vi som införde pizza, kebab och tacos i svensk husmanskost
  • Vi som fortfarande kan dansa Macarena till punkt och pricka
  • Vi som var de första i backen med snowboard
  • Vi som fick förbud att använda Tamagotchi på lektionerna
  • Vi som älskade bockastyren och max antal växlar på cyklar
  • Vi som var de som började med Lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på oss innan vi hade
    hjärtat att sluta med det
  • Vi som har försökt att säga krankelibrankelfnatt eller killevippen för att se om det gav någon effekt
  • Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet
  • Vi som går igång på 'När du hör den här signalen... *pling* ... då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi...'


Finns det fler som känner igen sig ?

KRAM


 

Vad tycker ni?
Postat av: -Bakeba-

Känner igen mig i allt....fast jag är 70talist ;-)

hihi

2009-01-22 @ 16:58:47
URL: http://bakeba-babblar.blogspot.com
Postat av: Sofie

Åh jag känner igen mig!!!!

Kan jag "låna" listan av dig vid nåt tillfälle?



MVH Sofie

2009-01-23 @ 11:30:23
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Theres (Lillasyster)

Men oh ja man känner verkligen igen sig. Får man låna listan till min blogg?

Kram

2009-01-23 @ 11:45:52
URL: http://lillasysteredstrom.bloggproffs.se
Postat av: Mia

haha... den listan var bra.

Många saker känner man väl igen sig i. Men inte allt.

Men va sjutton var pogs?

2009-01-24 @ 18:10:25
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Anonym

Undrar hur en 24åring som är född kanske 84-85 kan komma ihåg så mycket från 80talet???Det kanske vore bättre att sätta upp 90talet

2009-01-24 @ 19:36:36
Postat av: Gittan

Vad glad jag blir, känner mig som en 80-talist Haha!

Eftersom jag också minns mycket av detta Kram/Gittan

2009-01-25 @ 13:34:48
Postat av: Angelica

Svar till Anonym:

Eftersom denna lista riktar sig till oss som föddes på 80-talet så innehåller den de saker som vi växte upp med. Alla dessa saker "uppkom" inte bara på 80-talet utan själklart också under 90-talet eftersom vi fortfarande var barn även då.... Men som en som är född 84 och var (bara) 6 år då vi trädde in på nittio talet så jag kan då nämna mer än ett minne av min tid på 80-talet ;).....och vad mig beträffar så träffar denna lista mitt i prick i mitt minne av min barndom :)

2009-01-28 @ 12:45:30
URL: http://anga.blogg.se/

Lämna ett avtryck här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (om ni vill)

URL/Bloggadress:

Skriv det ni känner här:

Trackback
RSS 2.0